…
W dniu 12 grudnia 2004 w Kolonii podpisana została umowa asocjacyjna OSIS-EDI (European Association of Dental Implantology). Na mocy tej umowy od 1 stycznia 2005 członkowie OSIS stają się jednocześnie członkami międzynarodowej organizacji implantologicznej EDI. Wynegocjowana została także omal symboliczna składka członkowska EDI, specjalnie dla członków OSIS w wysokości 10 Euro rocznie, podczas gdy pozostali płacą 200 Euro. Kwota taka zostanie dodana do ogólnej składki OSIS-EDI, która od 2005 roku wynosi łącznie 250 złotych rocznie.
Roczna opłata członkowska wynosi 250 zł. Wpłaty prosimy kierować na konto:
MEDICARE Józefa Mireckiego 13a/lok. 11,
05-300 MIŃSK MAZOWIECKI
Nr konta: mBANK : 85 1140 2004 0000 3202 7914 1067
Do pobrania:
Deklaracja członkostwa (MS Word)
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Implantologii Stomatologicznej – European Association of Dental Implantologists OSIS – EDI
Rozdział I Postanowienia ogólne.
§1
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Implantologii Stomatologicznej, określane dalej jako Stowarzyszenie jest zarejestrowanym stowarzyszeniem naukowym i posiada osobowość prawną.
§2
Terenem działalności Stowarzyszenia jest obszar Rzeczpospolitej Polskiej, a siedzibą Zarządu Głównego jest miasto Kraków.
§3
Działalność Stowarzyszenia opiera się na pracy społecznej ogółu członków, a do prowadzenia działalności statutowej stowarzyszenie może zatrudniać pracowników.
§4
Stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą, z której zyski w całości będą przeznaczone na działalność statutową.
§5
Stowarzyszenie posiada swój znak, którego wzór stanowi załącznik Nr l do Statutu.
Rozdział II Cele i środki działania
§6
Celem Stowarzyszenia jest:
rozwój wiedzy w zakresie implantologii stomatologicznej i jej propagowanie wśród lekarzy, studentów, personelu pomocniczego i pacjentów,
prowadzenie prac badawczych i obserwacji klinicznych oraz szkoleń z zakresu implantologii stomatologicznej,
działalność naukowa i wydawnicza,
organizowanie kongresów naukowych, zjazdów, sympozjów, kursów i staży,
współdziałanie w w/w zakresie z ośrodkami implantologicznymi w kraju i zagranicą oraz organizacjami i instytucjami realizującymi podobne cele.
Rozdział III Członkowie, ich prawa i obowiązki.
§7
Członkiem Stowarzyszenia może zostać każda osoba fizyczna, niezależnie od jej narodowości czy miejsca zamieszkania, nie pozbawiona praw publicznych, która zobowiązuje się przestrzegać jego statut i pragnie wnieść swój wkład pracy społecznej w urzeczywistnienie celów Stowarzyszenia.
§8
Decyzję o przyjęciu w poczet członków podejmuje Zarząd Stowarzyszenia na podstawie wniosku złożonego przez kandydata w formie pisemnej deklaracji.
§9
Członkowie stowarzyszenia mają prawo:
uczestniczenia we wszystkich formach działalności Stowarzyszenia,
czynnego i biernego wyboru do władz,
zgłaszania wniosków związanych z działalnością Stowarzyszenia.
§10
Członkowie są zobowiązani do:
uczestniczenia w realizacji celów Stowarzyszenia,
przestrzegania postanowień statutu i uchwał władz Stowarzyszenia oraz opłacania składek w wyznaczonym przez Zarząd terminie.
§11
Członkostwo wygasa przez:
dobrowolne wystąpienie zgłoszone na piśmie,
skreślenie z listy członków po uprzednim pisemnym upomnieniu z powodu nie usprawiedliwionego nieopłacenia składek, przez okres 12 miesięcy. Po opłaceniu zaległych składek skreślony z listy, może być ponownie przyjęty do Stowarzyszenia.
wykluczenie prawomocnym orzeczeniem Komisji Rewizyjnej bez prawa odwołania w przypadku:
prowadzenia działalności rażąco sprzecznej z niniejszym statutem,
popełnienia czynu, który dyskwalifikuje daną osobę jako członka Stowarzyszenia lub godzi w dobre imię Stowarzyszenia,
śmierć członka. Rozdział IV Władze Stowarzyszenia
Rozdział IV Władze Stowarzyszenia
§12
1. Władzami Stowarzyszenia są:
Walne Zebranie Stowarzyszenia,
Zarząd Stowarzyszenia,
Komisja Rewizyjna.
2. Kadencja Władz Stowarzyszenia trwa 4 lata, a ich członkowie pełnią swe funkcje honorowo. Uchwały wszystkich władz Stowarzyszenia zapadają bezwzględną większością głosów przy obecności co najmniej 1/3 członków.
3. W przypadku rezygnacji z pełnionej funkcji, wykluczenia lub śmierci członka Zarządu Stowarzyszenia lub Komisji Rewizyjnej w trakcie trwania kadencji, skład osobowy tych Władz jest uzupełniany spośród nie wybranych kandydatów według kolejności ilości uzyskanych głosów. Liczba dokooptowanych w ten sposób członków Zarządu Stowarzyszenia lub Komisji Rewizyjnej nie może przekroczyć 1/3 liczby członków pochodzących z wyboru.
§13
Zwyczajne Walne Zebranie Stowarzyszenia jest zebraniem członków zwoływanym przez Zarząd raz na 4 lata, a Nadzwyczajne Walne Zebranie w razie konieczności w trakcie trwania kadencji na pisemny wniosek Komisji Rewizyjnej lub 10 członków Stowarzyszenia. O zebraniu należy zawiadomić członków na 7 dni przed terminem.
§14
Do kompetencji Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia należy:
zatwierdzanie ramowych programów działania Stowarzyszenia,
uchwalanie regulaminów wewnętrznych,
wybór członków Zarządu i Komisji Rewizyjnej,
uchwalanie zmian w statucie oraz podjęcie decyzji o rozwiązaniu Stowarzyszenia,
uchwalanie zasad finansowych działalności Stowarzyszenia,
udzielanie absolutorium ustępującemu Zarządowi,
możliwość zmiany nazwy oraz wejścia do stowarzyszeń ogólnopolskich, europejskich i ogólnoświatowych.
§15
Zarząd Stowarzyszenia.
1. W skład Zarządu wchodzi:
Prezydium,
dwóch vice Prezesów,
Członkowie Zarządu w liczbie dwóch.
2. Prezydium Zarządu stanowią:
Prezes,
Sekretarz,
Skarbnik.
3. Odwołanie członków Zarządu następuje na mocy uchwały Walnego Zebrania.
4. Zakres działalności Zarządu:
kierowanie i koordynacja całokształtem działalności Stowarzyszenia oraz reprezentowanie jego interesów w kontaktach z innymi instytucjami,
opracowanie projektu regulaminu wewnętrznego, planów działalności oraz budżetu Stowarzyszenia, przyznawanie odznak, nagród i wyróżnień za wyjątkową aktywność w pracy na rzecz realizacji celów Stowarzyszenia,
ustalanie wysokości składek,
inicjowanie i prowadzenie wszelkiej działalności Stowarzyszenia wynikającej z celów statutowych, 5. Posiedzenia Zarządu odbywają się co najmniej raz w roku.
6. Prezydium Zarządu prowadzi bieżące sprawy Stowarzyszenia i je reprezentuje.
§16
Komisja Rewizyjna
1. Komisja Rewizyjna jest organem kontrolnym Stowarzyszenia.
2. W skład Komisji Rewizyjnej wchodzi: przewodniczący, sekretarz i trzech członków.
3. Do zakresu działania Komisji Rewizyjnej należy:
kontrola gospodarki finansowej Stowarzyszenia,
składanie sprawozdania na Walnym Zebraniu Członków wraz z oceną działalności i wnioskiem o udzielenie absolutorium ustępującemu Zarządowi,
uchwalanie regulaminu pracy Komisji Rewizyjnej.
4. Kontrola całokształtu merytorycznej działalności Stowarzyszenia odbywa się raz w roku.
Rozdział V
Majątek Stowarzyszenia
§17
1. Majątek Stowarzyszenia stanowią wpływy ze składek członkowskich, zapisy, darowizny oraz dochody z własnej działalności.
2. Do prowadzenia gospodarki finansowej i podejmowania zobowiązań finansowych, uprawniony jest samodzielnie Prezes Zarządu lub Sekretarz i Skarbnik łącznie. Rozdział VI Zmiana Statutu i rozwiązanie Stowarzyszenia.
§18
1. Zmiana statutu lub rozwiązanie Stowarzyszenia wymaga uchwały Walnego Zebrania Członków podjętej bezwzględną większością głosów przy obecności co najmniej 2/3 ogólnej liczby uprawnionych do głosowania.
2. O zamiarze rozwiązania Stowarzyszenia członkowie winni być powiadomieni co najmniej dwa miesiące przed terminem Walnego Zebrania Członków.
3. W przypadku podjęcia uchwały o rozwiązaniu Stowarzyszenia, Walne Zebranie decyduje o przeznaczeniu majątku Stowarzyszenia oraz powołuje Komisję Likwidacyjną upoważnioną do przeprowadzenia czynności likwidacyjnych.
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Implantologii Stomatologicznej – European Association of Dental Implantologists OSIS – EDI
Idea wspólnego działania na rzecz rozwoju implantologii stomatologicznej w Polsce
Od 1992 do 1998 roku na polskiej „scenie” implantologicznej formalnie istniały trzy towarzystwa: Polskie Towarzystwo Implantologii Stomatologicznej w Ustroniu, Polskie Towarzystwo Implantologii Stomatologicznej w Szczecinie oraz Sekcja Implantologii Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego w Łodzi. Praktyka wykazała jednak, że takie „rozdrobnienie” nie jest dobre, a właściwym forum do podejmowania istotnych problemów tej rodzącej się w Polsce dziedziny stomatologii i ich rozwiązywania w skali kraju jest utworzenie jednego, prężnie działającego stowarzyszenia o zasięgu ogólnopolskim, które działając w sposób skoordynowany mogłoby mieć wpływ na ukierunkowanie rozwoju implantologii. Dlatego z inicjatywy prof. Stanisława Majewskiego – wówczas prezesa Polskiego Towarzystwa Implantologii Stomatologicznej – podjęto rozmowy konsultacyjne z Zarządami pozostałych towarzystw, których efektem było zgodne ustalenie, co do słuszności realizacji tej idei.
W rezultacie 04.04.1998 roku odbyło się w Krakowie zebranie założycielskie Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Implantologii Stomatologicznej (OSIS), którego członkami – założycielami były wszystkie osoby wchodzące w skład zarządów trzech dotychczasowych towarzystw. W tym też roku OSIS uzyskuje rejestrację sądową jako implantologiczne stowarzyszenie naukowe z siedzibą w Krakowie, lecz działające na terenie całej Polski. 20 września 1998 roku w Zakopanem (przed rozpoczęciem III Ogólnopolskiego Zjazdu Implantologicznego) odbyło się I Walne Zebranie członków połączonych towarzystw implantologicznych, na którym zatwierdzono program działania OSIS, wybrano Zarząd Główny, którego prezesem został prof. Stanisław Majewski oraz pozostałe władze statutowe stowarzyszenia.
Działalność ogólnokrajowa, regionalna i współpraca międzynarodowa
Organizowane od 1992 roku w cyklu 2-letnim Kongresy krajowe i międzynarodowe są najważniejszymi wydarzeniami naukowymi i zawsze wielkim świętem implantologii w Polsce, stanowiąc zarazem forum wyznaczające kolejne etapy rozwoju tej dziedziny stomatologii w naszym kraju. W okresie między kongresami są organizowane tzw. Dni Implantologiczne, których gospodarzami są zarządy oddziałów terenowych OSIS. Prowadzone są różne formy szkolenia: wykłady i kursy praktyczne, a w tym przygotowujące do uzyskania uprawnień do tzw. „świadectwa umiejętności” w dziedzinie implantologii. Od 5-ciu lat OSIS wydaje jedyne w Polsce czasopismo naukowe w całości poświęcone implantologii pt. IMPLANTOPROTETYKA, patronuje też i koordynuje badania naukowe wieloośrodkowe w oparciu o współpracę z krajowymi i zagranicznymi uczelniami medycznymi, a członkowie OSIS są czynnymi uczestnikami międzynarodowych konferencji implantologicznych oraz autorami licznych publikacji naukowych i opracowań dydaktycznych w tej dziedzinie. Szczególnie bliską współprace OSIS prowadzi z towarzystwami implantologicznymi krajów sąsiednich np. jest współorganizatorem kolejnych konferencji implantologicznych we Lwowie i Brnie. Stowarzyszenie OSIS jest obecnie członkiem-założycielem (obok Anglii, Francji, Niemiec, Włoch, Hiszpanii, Belgii i Austrii) Europejskiego Towarzystwa Implantologicznego – EDI, przez co członkowie OSIS są automatycznie członkami organizacji europejskiej. Towarzystwo to wydaje implantologiczne czasopismo europejskie pt. European Journal for Dental Implantologists”, oraz organizuje programowe szkolenia w dziedzinie implantologii. Na terenie całej Polski działa dziesięć Oddziałów Terenowych OSIS, których zapleczem są najczęściej uczelnie medyczne, gdzie również z inicjatywy OSIS powstają uczelniane jednostki implantologiczne.